QlaNtsha.


Nur Aqilah Natasha.
21 years old.
Malaysia.

I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best.

Tuesday, April 22, 2:35 am

Susah ke jadi perempuan?
Susah ke nak faham perasaan perempuan?
Susah sangat ke nak jaga perasaan orang lain?
Susah sangat ke?

Ok, bagi aku, aku partially agree dengan statement ni. Maksudnya aku takde nak sebelahkan mana mana pihak. Aku nak letakkan diri aku dalam situasi both genders ni.

Kalau aku sebagai perempuan, ok ada time nya aku rasa aku boleh hidup sendiri. Jaga perasaan diri sendiri berlagak kuat pe semua tu tapi sebenarnya jauh dalam hati ni nak ada sorang atleast pandai jaga perasaan aku. Even macam mana aku sekalipun, dia tetap akan tahu there's something wrong dekat aku and kalau aku cakap aku takde apa pun, dia tahu aku menipu & what so ever semua tu la kan. Tapi kengkadang aku pun tak paham apa perempuan nak misalnya Aku nak sesuatu benda tu tapi aku tknak. Pernah tak rasa camtu. Contohnyaa cani,

Korang merajuk, korang nak dipujuk, orang lain dah pujuk, tapi kau ego suruh orang tu blah, orang tu pun leh tahan bengap tak paham apa maksud korang so orang tu pun blah, korang rasa sakit hati, pastu korang sedih, then rasa nak nangis and at the same time korang marah, korang rindu kat orang tu, dannn kalau orang tu dan dan tu juga tengah baik nak pujuk, korang still dengan ego korang tu. Nak dipendekkan cerita, korang nak dia ada tapi korang taknak. Faham tak apa aku cuba sampaikan ni?

Pastu, punya lah berlagak nak act macam takde pape berlaku, korang pun beriya iya la jadi orang cam tengah happy bodoh kejadah tu semua padahal dalam hati, dah berasap tunggu nak meletup je padahal meletup tu bukan je keluar asap kat telinga muka merah tahan marah, tapi sebenarnya nak nangis sebab penat nak tipu diri sendiri. Hahahahaha cilake betul.

Ok, ni pula kalau aku tenpatkan diri aku dalam situasi si lelaki pula. Kalau aku jadi lelaki, first sekali aku akan rasa macam ok aku la hero aku yang paling boleh diharapkan aku nak jadi orang pertama untuk orang lain fikir yang aku ni kuat, terror, hebat dll. Maksud hebat kat sini bukan la sado pandai berlawan tangan ber muscle ber bicep badan six packs, bukan. Dan juga bukan bermaksud lelaki yang hebat dalam menangani hal hal wanita elemak ayat dia tak menahan hahah contohnya macam pakar wanita la alah bajet gila ingat orang suka ke. Hebat terer  kat sini bermaksudnya kan kan macam kira perfect la boleh diharap macho dari segi fizikal dan mental. Haa gitu ko.

Lelaki ni ada juga masa masa dia. Dia pun boleh merajuk, boleh terasa, boleh menyampah dengan apa yang perempuan buat. Lagi lagi kalau buat benda yang buat lelaki menyampah berulang ulang kali. Helo, engko ingat engko siapa. Haha jangan la nak expect lelaki ni tahu semua benda. Bukannya lelaki ni dulu dia perempuan pastu dah tahu serba serbi pasal perasaan perempuan tu pastu dia transform jadi lelaki. Bukan tau. Lelaki ni dia lelaki sejak azali. Lainla kalau dia khunsa erm.

So, bila lelaki tanya kenapa tu jawab je la kenapa tak ya simpan simpan takya nak berlagak sombong lahnat sangat. Engko sendiri yang rugi. Kalau lelaki tu jenis yang bersifat terbuka, ok la mungkin dia boleh ubah apekebenda yang korang tak suka tu, kalau yang sebaliknya? Pandai pandai engkorang la. Kisah pula aku. Hehehehehe. Lagi satu, tak payah la nak fefeeling macam kehidupan korang ni macam dalam drama la novel la movie la tu semua tipu dusta nestapa je. Setiap orang gaya hidup cara hidup dia lain, so setiap orang ada kisah dia sendiri.

Tu je la kot apa yang aku rasa. Jadi, pepandai korang la yang selebihnya tu nak lengkapkan diri korang camne. Macam apa aku cakap tadi, kisah hidup setiap orang lain macam tu juga kisah cinta setiap pasangan tu. So kalau ada yang sama tu tak lain tak bukan copy paste tak pun fotostet. Tapi bagi yang berfikiran positif, mungkin diorang fikir tu semua qada' dan qadar yang telah Allah tentukan. Ehehe. Sendiri ada akal ada fikiran, sendiri fikir la kan. Kalau sayang satu perhubungan tu, guna otak, fikir. Jangan guna lutut nak lagi bongok guna lah rambut nak nak kalau orang tu botak, so memang buta la tak nampak apa memang takkan nak fikir la dasar bengap centu hehe.

Kita ni kan tangan kita ni yang cukup sempurna ni ada 10 jari. Semua semua benda ni ibarat warna. 1 jari 1 warna bila dicampurkan jadi warna baru so hidup kita ni macam satu kertas A4 putih nak lagi luas guna la kertas mahjong ke A3 ke hm ok. So jari jari yang kita ada ni ada buat hidup kita berseri bergantung kepada apa yang orang tu buat.  Anggota badan yang lain pula ibarat stationary yang lain pembaris ke pensel ke pemadam ke jangka lukis ke sukahati korang la nak label yang mana 1. Bagi orang yang nak serikan lagi hidup dia, guna lah jari kaki sekali so banyaklah warna yang digunakan. Jadinya kesimpulannya kat sini korang paham tak apa yang aku maksudkan? Tak paham sudah la alaler. Ok bye.

OLDER