QlaNtsha.


Nur Aqilah Natasha.
21 years old.
Malaysia.

I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best.

Sunday, April 27, 1:59 am

Makin lama hidup, makin membesar.
aku makin taktau apa yang aku nak.
Aku makin sensitif.
Aku makin cepat terasa.
Aku makin berubah.
Aku je ke yang sedang menempuhi fasa ni?
Ke orang lain pun melalui apa yang aku rasa?

Setiap malam aku terfikir, kenapa dengan aku sekarang ni? Apa yang tak kena dengan aku sekarang ni? Apa yang aku nak sebenarnya? Tapi sampai harini aku taktau jawapannya. Aku buntu. Aku nak menangis. Aku dah penat. Tapi aku taktau sebab apa. Banyak sangat benda ada dalam kepala otak ni. Sumpah rasa nak menjerit nak memberontak. Nak buat something yang boleh hilangkan rasa geram dalam hati ni. Even tak hilang, atleast boleh buat aku lega. Walaupun skit, aku akan tetap bersyukur.

Salah aku ke?
Salah aku ke yang tak pandai nak kawal diri sendiri?
Salah aku ke sebab aku biarkan perasaan aku kawal aku?
Salah aku ke semua ni?

Aku rasa ya. Tapi pada masa yang sama, aku rasa tak juga. Aku pun macam orang lain. Cuma aku rasa aku selalu sangat pendam apa yang aku rasa. Sebab aku ni ego, berlagak. Taknak orang tengok aku lemah. Tapi at the same time, aku nak ada orang faham aku. Jaga hati aku. Susah sangat ke? Aku bukan nya 30 tahun lebih, dah tahu serba serbi luar dalam tentang permainan dunia. Aku 20 pun belum. Tak boleh ke atleast sorang jaga perasaan aku? Aku tak minta perhatian 24 jam. Tapi... Entahlah aku sendiri taktau nak cakap camane.

Aku bukan jenis orang yang cakap lepas, bukan.
Aku susah nak cakap "weh, aku tak suka kau buat camni" "weh, boleh tak kau buat something fikir dulu". Bukan, sebab apa? Sebab aku tak suka masuk campur. Sebab aku taknak orang rasa aku menyibuk. Aku sedar diri, aku bukan sesapa. Aku takde kena mengena sangat pun dalam hidup seseorang tu. Aku tak macam tu. Sebab apa, sebab aku takut. Takut orang tu rasa menyampah pastu nanti orang tu tak suka aku pastu end up dengan tinggalkan aku. Aku takut.. Aku tak sanggup nak rasa ditinggalkan lagi.


OLDER