QlaNtsha.


Nur Aqilah Natasha.
21 years old.
Malaysia.

I'm selfish, impatient and a little insecure. I make mistakes, I am out of control and at times hard to handle. But if you can't handle me at my worst, then you sure as hell don't deserve me at my best.

Thursday, October 30, 10:53 pm

Meh aku nak share sikit problem problem yang orang selalu ada termasuk lah aku kengkadang, tapi ni random tau. Bukan 100% dari aku, atau seseorang tu. Okay eh, aku start nak buka topik pasal ni lepas aku dengar lagu
Meghan Trainor; Title, lirik dia ceni,
"I'm loving what you got, but I'm hating what you doing"
so, aku pun pelik apa motif lirik centu.

berdasarkan lirik tu la kan, apa korang rasa?
bagi aku la kan, lirik ni macam kita suka kat seseorang tu,
kita suka peribadi dia, apa yang dia ada,
kira kita suka dia apa adanya lah,
tapi kita tak suka meluat benci menyampah dengan apa yang dia buat.
nampak tak consistent kan?
terang tang tang kata kita suka dia apa adanya tapi kita tak suka apa dia buat. apa tu?

ha ni nak bagitahu.
mungkin at the first time diorang kenal apa semua semua manis belaka pijak semut pun tak mati bila marah pun sekejap je bila merajuk kejap je rajuk tu hilang,
nak menangis pun rasa macam air mata tak sempat nak turun dah reda sebab orang yang kita suka tu pandai amik hati.

ha then, dah lama kenal dia apa semua,
mula dah la tunjuk belang en.
apa benda itu ini semua tak kena.
ada je salah, ada je silap.
tang mana tu? tang sana sini situ semua tempat.
tiap hari kalau boleh nak gaduh. benda kecik pun boleh gaduh. panas je.

so, apa yang perlu dibuat bila something like this happened?
well, nampak tak aku dah start cakap ongputeh? tu maksudnya pengaruh tv kuat sangat le.
haha, pi mampos.
berbalik kepada tadi, apa ko kena buat, ko telan je la apa benda sekalipun segala kata kesat segala sakit hati, ko telan.
dah sayang kan? sape suruh bercinta kalau tak mampu nak hadam benda centu?
padan lah muka, padan muka korang, padan muka kat diri aku sekali. hahaha.

tapi kan,
satu je benda yang aku nak sangat belajar, belajar tahan diri.
maksud aku, macam mana korang tahan diri korang dari contact orang tu?
misalnya macam, korang gaduh, tak bertegur.
mesti rasa macam eager nak contact dia tapi korang rasa macam
"eh takpayahlah kang dia tak balas wat malu je, kang dia kata kita terhegeh hegeh, kang rasa macam ganggu dia pula." 
pernah rasa centu?

kalau aku la kan,
aku selalu tak dapat tahan diri aku, bila gaduh ke apa, nanti aku yang contact dulu,
sebab apa? sebab rindu walaupun kengkadang dia punya respon hm hampeh.
aku pun rasa malu juga buat centu tapi aku fikir macam
"sampai bila kalau dedua tak tegur? masing masing ego tak jadi apa le, ingat sikit hubungan dah lama, sebab benda kecik nak berdekak, tak mendatangkan apa apa"
tu yang aku cakap kat diri aku.
malu pun malu atleast tu effort aku.
daripada aku diam buat bodoh tapi hati meronta habuk apa pun tak dapat.
sakit hati tu memang lah dapat tapi kau kena juga hadap.

apa apa pun,
aku nak korang ingat.
selagi korang boleh pertahankan relationship korang tu, tahanlah.
kalau tak boleh pun, paksa je la tahan juga.
kalau dah teruk melampau, eh gasak kau le nak tahan ke tak, putus je.
yang pasti, aku pening sekarang ni.
tidur lagi bagus hahhahah bye adios amigos g mampos.


OLDER